- Leena -
Adehh..mcm mn nk cte yek..hti ni xtenteram lah...rs mcm de sesuatu lah d rumah 2...since En suami tiada di sisi menemani kami, penggantinye adalah atok esha...

since ahad hr tuh, adik ipar aku kene tindih, smpi semlm di ganggu...mlm ahd aku rs mcm dh lena, tp tetiba je dengar bunyi nyaring d telinga kri..owhh apekah..

 
den balik kije semlm, akk bwh umah tye, de brg ke jatuh kat umah ko??? kol 3...aku igt kol 3 ptg...dia ckp 3 pagi...opss..tba2 berfikir sejenak..aku jwb xder lah kak..tgh kusyuk tdo kan, pe benda lak nye...

 
den mlm semlm b4 tdo, atok ckp siang td dia tdo, mimpi bukan2...aku pon tetba2 plak nk tye...atok jwb, ank ibu (ank pengasuh esha) 2 tba2 sergah abah, terkejut trus bangun, tp mata dia sepet sblh..ayaaaaaaaaaaa......

 
beselah klu peak hour dia ronda2 mmg senang lah dia masuk dlm mimpi kte kan...jd mlm semlm aku xsedap hti, baca yassin sblh ank...bukan apa, ade ank kecik ni kte risau ke dia je..org tua ni boleh ekjas lagi..klu bdk2 kene kang..haru akuuuuu...

puteri ni lah yang merisaukan aku....
tp pd firasat aku, mungkin atok blik dr surau mlm2 tuh de yg ngikut...yelah benda halus kn mn lah kte nmpk..so skang ni, mak aku xbg dh atok esha die surau..semyg umah aje..

 
ate, mike kene jaga pulok atok n cucu..sudoh...udohlah atok xmakai sebarang talipon..kang jd pepehal kat rumah..adehh...p kije pon hati xsenang..

 
lmbtnye rs mgu dpn en suami nk balik...huarghhhhhhhhhhhhhh
de teman opis kata, bc yasin kat sebtl iar den perick kan kat setipa penjuru rumah…insyaALLAH mlm n ink wat..n hrp2 tiada ganggun lagi…aminnn
5 Responses
  1. nieda Says:

    umah aku kt perak pernah kadi..benda tu ikut balik. Hampir seminggu juga baru hilang. Baca je yassin tiap2 malam. Siang ada masa baca juga sambil buka tingkap, mlm jgn pula buka tingkap nanti ada pula benda lain masuk. Semoga dijauhkan dari benda2 tak elok


  2. - Leena - Says:

    yek nieda...2lah ble ada kecik ni risau sgt...tkot dia meragam...siang kat opis...atok je lah tgllah rumah...tp xper dh pasang yassin pg td..hehe..btw..tq yek 4 de doa n peringatan


  3. adui ina..manakutkan..seram bulu roma muza....


  4. riefda Says:

    bce doa byk2,bce yasin,n de air yasin jirus ckit2 kt penjuru rumh atau 1rumah tpi dinding.kalo xelok gak jumpe ustaz yg btol2 tau ye.jgn lemh smgt k.ank tdo ltk yasin kt sblh dia.


  5. - Leena - Says:

    muza: ye kdg2 mmg menakutkan..tp xnk lyn..coz nti dia lagi kacau kan..

    ida: 2 lah mmg klu x pagi ptg aku psgkn...klu bukan utk benda 2 pon..untuk diri sendiri..nk mengaji kdg xsempat...dengar pon dh alhamdulillah kan..:d