- Leena -
Salam ya teman2...

Alhamdulillah, syukron ya Illahi..perutku sudah pon menjangkau 13 minggu membulat berisikan baby...

buat mereka ade yg bertye kabar ttg perutku sblm2 ni, MAAF bukan xnk bitau awal2, cuma kurang selesa maseh awal lagi....bb pertama plak kan...risau tuh mcm2 sket..

pregnant kan benda baek xder rahsia2, cuma d awal bulan takut jd pe2 kte akan frust...so ble dh agak stabil msuk 3, 4 bln alhamdulillah bb aku sehat..

td pegi check up 4 de 2nd time...de lah sket tips dapat...

doc nasihatkan...klu boleh ibu2 yg preggy elakkan makan buah anggur. mungkin ade artikel mengatakan buah anggur elok utk mendapatkan janin, tp ble kte dh preggy buah i2 plg patut d jauhkan...sbb pe???sbb manis nye kot...

td doc ckp jugak buah2 kte boleh amik...tp kene kurangkan, nk mkn desert buah kene sepotong yg kecik memadai...sbb buah2an ini terdapat gula byk, wpon serat dan vitamin nye tggi, tp ble preggy, ianye sgt xelok.

ekceli semua kene serba serbi sederhana utk mengelakkan sebarang penyakit laen mase kte preggy kan...

tp buat aku yg hilang selera mkn wpon sudah masuk 3 bulan mengandung ni...adoii sgt fining nk mkn pe....

kebanyakan mknan yang aku mkn, kompem xder Tuan Abe mkn, tong sampah lah yg mkn...sgt kecian mknan i2...

tp tahniah lah pd sorg kwn aku yg wpon d awal preggy dia still selera mkn...bagus nooo...tp 2lah nk katanye...wpon aku xselera mkn..berat naek...haishh...besau gamaknye bb ni...

makcik xmo minum ayor gulerrrrrrrrrrrrrr

doc jugak ade ajar cara bangun yg betol utk ibu2 yg preggy...aku xtau nk describe cr 2 mcm mn, tp rsenye most of yg sudah or bakal menjadi ibu mesti sudah d ajar cara bangun yg betol..

ekceli td i kene mrh dgn doc cos bangun mcm org normal...ekekeke,....

tp yg xthn nye statement doc lepas bg bbrp tips, dia ckp gini..." u ni mmg suka senyum ker?? sya mrh ke sy pe ke, senyum je ye" sambil tye ke Tuan Abe...

dlm hati aku berkata, ble mse doc ni mrh????? dah lama bru prsan cara aku nk bgn after scan 2... tp doc kata "senyum i2, gud 4 ur health"..

doc mrh mcm xmrh 2 sbblah sy senyum ...sbb doc bg advise kan...cuba org dtg tba2 tengking, dok jerit2 kat telinga...ade aku senyum???...kompem lebey dr tuh aku bg...

oklah pd semua ibu2 yg preggy d luar sana, selamat mengandung dan selamat melahirkan..wink..