- Leena -
Satu petang di kawasan perumahan separa elite di pinggir bandar besar......




Kak Kiah : - Limahh...yuuu huuu...nak gi mana tuuu...menonongg jeeee!!!!..meh leer singgah sini minum2 teh dulu...

Kak Limah :- Oitt Kiahhh, terkejut aku..baru balik kedai Pak Tam, beli cili padi, cadang nak masak lemak cili padi... Yelah2 aku singgah kejap... Aikk air teh beng jee kee, kueh2 mana, kata nkoo blogger masak2 femess... (nada perli)


Kak Kiah :- Ehh..adaaa..tu karipap lapis, kueh lapis, talam lapis...tak nampak keee...tau lah nko dah tua kan.....tu spec, tambah leeer power..

Kak Limah :- Amboihh, ayat kan main lagi...eh lawa karipap lapis nih, boleh aku tempah 100 biji nanti untuk majlis bertunang anak aku, si Gayah...

Kak Kiah :- Hooo, si Gayah nak betunang dah kee..laaa, tak dengau2 cerita, tup2 nak bertunang dah, dapat "dato" mana?..ke kawen dengan artis?...

Kak Limah :- Alaaa orang biasa jeee Kiahh...derebar...

Kak Kiah :- DEREBAR!!!..... si Gayah tu kan balik obersi, lepas tu keje pun bagus, yang nko setuju dia nak tunang dengan derebar tu pesal....nko lupa makan ubat eks?..

Kak Limah :- Dah dia suka, lantak lah..aku ni bukan jenis memilih janji dia bagi anak aku cukup segala2nya..Zahir dan BATIN, jaga elok2...sudah lahh...kang memilih sangat takut sampai kerepot tak menikah si Gayah tu...tumbuh cendawan kiahh oiiii!!!...

Kak Kiah :- Choiiiiii!!!...selisih malaikat...ada ke kata macam tu kat anak sendiri...tapi dah terlanjur gosip2 ni, nak gak tau..Derebar lori tangki mana berjaya pikat hati si Gayah tu...cer cerita sikit kat aku..


Kak Limah :- Tu hari kata si Gayah, boipren dia tu derebar biasa2 jee, Kiahh....apa kata omputeh..pelot...haaa macam tu leer bunyi dia..pelot..


Kak Kiah :- Wahhh..itu bukan derebar lori kontena, tu derebar kapal terbang lah Limahhh...Pilot, bukan pelot...nkoo nihh!!


Kak Limah :- Yee keee....mati2 aku ingat derebar lori kontena, macam tu aku topup order karipap lapis nko 200 biji eks, Ahad depan aku nak....Aku balik dulu lah Kiah...tak sangka gayah nak kawen dengan pelot...derebar kapal terbang......



Kak Kiah & Kak Limah :- Hahahahaha.....


nota kaki : sj share cte d tghri..sambil dok kat kaunter lib ra ri   ni...cte d copy dr SINI ..