- Leena -
Salam kames readers..uhhh hr ni rs mcm nk demam..ble mn kereta xcident...aduhh...rs mcm dh cukup peka dh ble driving rupanye tdk..kalau Allah kata i2, i2lah dia..adelah hikmah nk tunjuk kat kteorg ni kan..(kteorg means i dgn en suami ler)..

hari ni drive sorg, since en suami kata dia bwk mtor aje..n kbtln lak hr ni terbangun lewat, so bajek mcm kompem lmbt smpi opis...sbb umah dahler kemain jauh dr opis...dari saujana utama, sg buloh harus tempoh alam budiman, straight ke puncak perdana smpi trfic lite simpang ke b.jelutong dh terbayang kepanjangan jemnye 2..tp alhamdulillah hr ni xjem..sgt smooth..lega..ok..

sbbkan awal nk singgah beli bfast..lps parking molek doh kt singgahan rs sek 13 ni..p beli n siap..ok start enjin nk blik..baru lurus je straight BAMMMM...OOH OHH...belum sempat nk konakan tayar...aku ke bam org????aduhhhhh

cuak2..tgk driver pompuan jgk..ok lega sket...tp dia berdua aku sorg.,.uh...so dia pking elok2 sblh aku..dia trun kete elok je salam aku..belom smpt lagi aku kuar kete...hehe...pompuan ni nmpk sgt ok.

tetiba, alamk dia kol laki dia pulok..cuak2..since dia ckp kete 2 laki dia pye, dia xbrani nk buat keputusan..aku nk kol en suami ke abesan kredit..nsb leh msg lagi...kete aku pake pon bkn aku pye..hehe..aku je pon yg slalu bwk sni sn langgor..sian waja ni..dah lah en suami byrkan..aduuhhh...n dia xmrh n xpernh blame pon sp2..dia slalu ckp benda nk  jdi...dh lepas..xyh pk2...sgt tenang..hurmmm.. :((..nanges

owhhh big boss dia smpi mula2 dia ckp nk report...aduh lagi tmbh cuak, kecik je kot smpi nk report..lps aku letak fon ckp dgn en suami, dia kata xperlah settle kat kedai yg dia bese pegi..

ok smpi kedai deal2...plg murah katanye,,, lampu sebijik blkg rm 300, cat+ ketok rm450..tp mamat 2 kata xper lah rm5o dia byr...(baeklah lak)..HONDA civic kot..tp mintak lampu ori...grrr


so aku pon gerak..tp lm aku tgu kat simpang, xnmpk byg en suami tercinta...terpk kot dia gn jln laen..ok gerak je dlu...sesampai opis..dpt sms.."BARU JER NAK GERAK TD TAYAR MOTOR LAK PANCIT"...allahuakbar..aku kol dia kne bp lak..dia ckp rm 5o..ganti getah menda ntah..so lps ni kne paku pon tendang balik, xpancit lah......


huarggghhh senangnye nk kuar duit yg byk dlm mase beberapa minit....

p/s : untuk DIRI SENDIRI...slalulah igt kat DIA...+ve thinking, ble seminit kte lupakan dia, dia trus bg UJIAN untuk kte muhasabah diri knpe ia terjadi...ade silap yg aku buat semlm n pgi ni..i2 yg aku perasan...emmm...UJIAN i2 tanda dia SAYANG kte kan...:)

inna lillahi wainna ilaihirojiun...i2 yg patut kte ucap kan ble musibah menimpa..:))..wpon mood down tp kerja kene teruskan..
3 Responses
  1. nieda Says:

    betul tu ina,bilakitamuhasabah diri pasti ada kekurangan.sesekali Allah bagi musibah supaya kita sentiasa ingat dekat DIA.


  2. AnaqiHawwari Says:

    sabar ye kak.. dugaan tu..


  3. - Leena - Says:

    nieda: i2lahnye...manusia ni kan mudah, ble terhantuk bru sedor..tp alhamdulillah masih lg sedar kesilapan sendiri..

    AnaqiHawwari : shaqi, i2lah dugaan n ujian..slh sendiri..tp syukur dpt org yg sentiasa kool.. :d..kene org yg baran..penoh dh kat muka agaknye tapak tgn dia..:p