- Leena -

sesapa dlu klu mase kecik...zaman budak2 nk membesar...akan de maen mcm2 benda....

maen gmbar, susun tin, galah panjang, lompat getah, tembak2..( guna kayu de gn batang betik pon de), batu seremban...n mcm2 lagi lah...tp de yg aku xigt...sbb yg aku plg benda2 ni smua..sbb aku slalu maen...hahaha

aku dlu kwn2 slalu nye...dgn arwah abg, adik aku...spupu aku...pakcik2 aku...sbb...

pakcik aku belah mak aku sebaya dgn arwah abg..so kteorg suka maen sesama...arwah abg lah plg kuat ajar kteorg maen..game2 lelaki ni..

tp SERONOK...wpon maen dgn bdk2 lelaki..hahaha...

dlu igt skali, mse maen susun tin, group aku kalah...n kteorg kene denda..abg aku denda...dia pukul kat tgn...guna 2 jari dia..telunjuk n tengah, den pukul kat tgn kte yg utk amik drh tuh...yg dkat siku tuh...ala aku xtau nama pe...saket woooooo...sob..sob..sedey...sbb saket...thn je air mata

maen susun gmbr...wat kotak...letak gmbr dlm tuh byk2..smua org taruh brp byk nak..den...baling dgn slipar..hahaha..bestnye..

yang gmbr bwh ni...akupgi2 lagi dh wat...hahaha


football set..buatan sendiri...keeper tuh si raj suggest guna ayu pye card...ahaha..jahat kan???


mak kteorg strict...de2 time je leh maen kat luar...ble time tghri tuh kene dok umah, tdo...tp arwah abg n aku...ble xleh nk tdo...mula lah...arwah ajak aku maen game ni dgn dia..

bukan nye aku reti..tp dia kata xper...tekan2 je..hahaha..sronok..zaman sekarang xder dah game2 mcm ni..

smua PS2, maen dok dpn tv, dpn pc....rugi pd mereka yg xmerasa maenan mcm ni mse dolu2...

rindulah zaman budak2...rindu plak dgn arwah..ble igt balik...emm..ble membesar sesaam..dgn pakcik yg umo pon lebey kurang..rindu sgt...hahaha..

kenangan dgn arwah, adik, spupu dn pakcik2 aku...yang plg aku suka...pakcik aku yg jd lecturer skang...

haha..igt lagi..dia dtg rumah konon2 jdik cikgu...guna pintu alamari dlm bilik mak aku..jadikan papan hitam...hahaha...

btol2 skang ni jd cikgu kan????rindu lah pakcik sye...


nti klu de mase aku cte lagi zaman kecik ku...



2 Responses
  1. SyuQ Says:

    rindunya zaman "cilik-cilik" dulu. teringat masa main perang2 ngn cousin2 aku dulu... at the end, gaduh. siap bertumbuk lagi. lps tu baik blk. hua ha ha. biasa la budak2...


  2. - Leena - Says:

    btol2...mmg klu nk patah balik zaman kecik mcm best je kan..xpuas rasa..tgk bdk2 zaman skang nie..jauhnye beza dgn kte...