- Leena -
salam smua...ok hr ni kte bercerita hr ke 4 d kg...rsenye xder buat pe2..MIL xder kat rumah hr tuh dia p berarak..kata org klntn berarak ni...maksudnye pihak pengantin dr sblh nye tuh dtg sana le kan...mcm pihak laki dtg rumah pengantin pompuan..gtu lah...adoii xreti nk explain sbb tuh aku xleh jd pengajar...cikgu @ pensyarah...fail stdnt...

pagi2 tuh ikot MIL n Tuan Rosli p psr Pasir Puteh...spt bese le...org pompuan byk meniaga...MIl bwk aku p 1 kedai yg dia bese beli brg2 mcm kuali periuk n laen2...so kbtln kwn sekerja aku krim kuali...ekek...utk 2ekor ayam n sekor ayam..




jadi aku tye dia bg aku size 18 n 15...utk rege kedua2 nye ialah RM45....org kata mungkin dpt lebey murah d rantau pjg lah, pengkalan kubo lah pe smua 2..tp sama je nyah...cos pegi sana lebey kuang je kan..nak plak time cuti skolah rege nye mendadak2...sbb org luar klntn byk turun sana...

abes2 msk...tghri dok lepak umah atok nenek nye..fmli Tuan Rosli..atok nenek belah mak dia panggilan nye adalah...Ku Tua(atok) n Cik Tua (nenek) ....klu belah apak dia...Tok Ku (atok) n Cik (nenek)...unik plak rse..tp yg tinggal atok nenek belah MIL aje...belah FIL dh lama meninggal...dorg ni wpon dah agak berusia..tp gigih lagi le wat kije2 kg..

hehe tp kan sbnrnye aku agak2 kompius n terbelit2 gak..sbb ble nk d panggil, kte xder lah pangil cik tua n ku tua...kte pangil cik dgn ku...sama pngilan utk PIL...jadinye mcm mn 2??hahaha...mula2 jd part of dis fmli..agak ke kompiusan..rse mcm xder beza..hehehe..sori ek Tuan Rosli..

ok sambung cte aku...ble dh agak ptg..aku ajak Tuan Rosli p KB..hajat hati nk p psr mlm dia...saje jenjln...tp lupa snap gmbor ler...ajak Tuan Rosli p Tok Bali...dia xtau jln..hishh kata org klntn...ceh mcm aku tau sgt jln KL ni..hahaha...



ni view on de way pegi dan balik dr KB...klu KL, PJ selengang ni kan bagus...pegi kije xder stuck2...lek je..boleh guling2 atas jln..tp klu time raya..wahhh beratur2 kete...nmpk no KL penoh dgn org luar bandar kan????

sblm blik aku ajak Tuan Rosli singgah mkn..bese lah org KL ni kan klu berjln merata alam cri tempat mkn..mcm mn nk kurus???adoiii...

aku singgah mkn dpn Hospital Raja Perempuan Zainab...kat stadium..mkn mihun celup...sedapppppp..Tuan Rosli tergoda..tp dia cian kat Mok dia dh msk..jd serba slh klu xmkn...aku jwb plak..aku xper..org KL merasa mknan sni....kan??byk alasan...i2 lah dia...

so...utk episod seterusnye slps ini....

2 Responses
  1. samalah kita asyik cr tempat makan..wakakaka. kat kl bila raye jer lengang ina...time tulah nk guling2 n baring2 lah


  2. - Leena - Says:

    i2 lah kan muza..camner nk kurus..hahaha...

    kl mmg nk cri time clear raya je le...i2 sbb ble 1st time kat klntn..terkejut sket...blik kl...12jam nk smpi rumah...:((