- Leena -
mari berkongsi cerita...

ok kte start pd tarikh ini....

pd 31hb Mei aku p bekwoh kata org klntn...bekwoh bermaksud kenduri kawen...

ini belah Tuan Rosli ler..mak sepupu dia pye ank kawen dgn org n9..jadinye dia ajak kteorg skali...memeriahkan majlis katanye...

gerak lah dr rumah sesubuh alam...jpe sedara mara kat tol senawang..sbb nye dorg ni xbg kad..jadi kteorg pon xtau lah jln nye...kwsn pon idok le mike tau...

hadoilah agak jauh jugek rupanye..kat Palong...felda ghupanye...ish2...dh ler musim pns kan..tekak aku koring jo...

smpi sana dlm kol 12++...de rumah org sana dia bg tumpang sedara mara Tuan Rosli..baek dorg ni..siap hidang sgl pe benda kat dapo d bawa ke dpn..trimas yek...

tp aku xder mkn ober sgt..kang peyut kenyang xmrsa plak nasi minyak kan...

lps zohor berarak lah pengantin..ish2..aku rse aku patut bwk payung mse 2...masyaAllah pns nye..pokok byk angin xbrsa..heren mkcik...( manusia kan...pns pon merungut, sejuk pon merungut...astagfirullah hal azim..insap kejap )


ni gmbr2 berarak..Tuan Rosli snap pengantin lelaki je..pengantin pompuan xder..ahahaha...sbb time 2 kepnsan jd mls sket nk meng snap2...gmbr pelamin de...tp lupa transfer..jd lyn ni jelah...

mse kteorg menumpang rumah oorg sana...de pokok ni..

dragon fruit..aku sgt teruja tgk...sblm ni pernh tgk pokok je..bunga dia..blom tgk..jdi sblm berbuah dia kuarkan bunga2 gini..shantekkan..unik..bunga ni nti dia jdi buah...yg lembut2 ni dia 2ko jdi kulit...kejadian Tuhan kan mmg unik...

kteorg gerak awal abes dorg berarak..tp smpi lewat gak..dlm kol 10 kat pj..
sbb hntr sedara mak sepupu Tuan Rosli kat s.a....
uhuk2 penat nye..sok pg gerak klntn pulok..dh ler saket pale time 2...




gmbr di atas selingan aje...ni gmbr pd 30 hb...b4 amik MIL...repair kete utk perjlanan jauh...

2ko tayar..tp tba2 plak cina tuh ckp break pad dh nipis..utk mengelakkan kerosakan lagi byk...ganti yg baru..

sblm ni dh 2ko absorber belah blkg....

kete ni skali dia hentam aku rse kalah kte ni p sopink..aku sopink pon xabes byk gini...emmm...
3 Responses
  1. yeler skrg musim panas. Pg umah pengatin hangin jer muza. Yelah panas. Nak buat ape2 pun xde mood. Memang kan kalu kete tu masuk workshop memang kalah kita soping. Dia plak over dr kita kan?Sabor jelah


  2. Jasfyra Says:

    luar panas,masuk keta ekon..tu wat hangin n pening tu kan..hehehe.aku kalo leh nk p wedding dlm dewan je.sejuk sket..wah!! ngengada gitu..leh..hehehe


  3. - Leena - Says:

    to softtouch >>> pns kan??kte kat klntn hr tuh rumah sedara hubby kte xder kipas..jadinye kte menepek je kat luar..ekekeke...

    kete ni mmg ler..blom lagi 2ko minyak hitam 2...agaknye dh berkarat..

    To zuera >>> aku pon rse nk demand mcm ko...tp dewan nk kene tgk gak..klu kipas tgi dr lantai..sama je xbrasa angin...ehhee