- Leena -
salam semua...mri kte smabung cerita...

hri ni iala hari aku nk balik ke KL...ekceli jumaat dh pk2..nk blik sabtu or ahad.. sbb rse mls lagi nk blik sane..huhuh seronok benau kan dok kg...

tp memandangkan perjjlnan yg agak jauh..n aku byk lagikije rumah nk wat..jadinye gerak le on sabtu...

kebiasaanye agk pg kteorg gerak dr kg..klu xkol 9, kol 11..terlewat pon sbb PIL byk sgt benda nk bungkus..ubi lah sayur lah..lauk2 lah...tp dis time xmo dh amik ubi byk2..berat bonet 1, nk g hntr umah2 sedara kat KL 1...takut xsempat2 hntr..jdi nye xder lah amik..wpon MIL tye nk ke x..hehe.terima kaseh cik ek...

pepagi dh bgn....konon nk siap awal..kemas2 kol 12 gerak...tp lewat gak..stgh jam..ekeke...smpi kl singgah umah kepong lu...kol 10 +++ smpi pj..ishhh capek benar rse..

kebetulan 2 akk ipar pon de blik juge..dia pon dh siap2 gak nk blik hri yg sama..tp dia gerak dlu kteorg lewat sedikit...dia lagi jauh..Johor nun...12 jam ikot kebiasaan...klu dh byk brenti dgn anak2...ber belas2 jam lah jwpnnye kan...

abes mkn pagi...aku ternmpk dr tgkp dapo, ku tua kat kebon..eh eh..rse semngt nk p nengok dia berkobau2 nyah..sbb aku sgt suka sama dia...dh lah encem...ckp pon lembut je, baek lagi...ekekeke..

lg pon kompare dgn cik tua..selesa ckp dgn ku tua..sbb dia pandai sket ckp KL..hahaha...sbb aku xberapa nk mkn budu jd lidah agak tergeliat nk sembang klntn...hehehehe...

mula dr kaen batik trus aku sarung suar p ke kebon..siap bwk kamera..wahh gigih kan...

ok jom kte lyn ku tua d kebon...



shomel kan???umo dh 78 tp maseh gigih ke kebon...dia bukan apa..dia ckp nk kan peloh...supaya sehat..ku tua de penyakit lemah jantung...jd dia agak letey cpt...

2 tali air utk swh kt kg...merangkap swimming pool, tempat praktis Tuan Rosli berenang..dalam air ni...rmi gak dh lemas...

yg xberbaju tuh Ayah Kok (pok sedara Tuan Rosli)..abg kpd Cik Tua (nenek Tuan Rosli)...aku tye dia... knpe xpki slipar...xsaket ke??? dia jwb..xsronok masuk hutan pki slipar...haha...

hutan ke mslhnye kan??? ats jln TAR pon kaki ayam je..berjln merata kg pon kaki ayam..pe hutannye..eheheh...org kg...dia xkesah pon...

dah veteren..tp larat lagi mencangkul, angkut air...buat batas...ok lah kan...hehe..


ni sbhgan pokok yg de...milik PIL n ku tua..pokok jering, ubi badak, kacang panjang, pokok halia, jagung, tebu...tp pokok jagung atas ni bkn milik kuarga Tuan Rosli...milik nye spe nth, tnh dia ber+ dgn fmily ni..nk d beli xmo d jual...mmm





pokok dorian dpn romah, limau nipis, pokok kantan, lengkuas, lada hitam (blkg blik aku je), nenas, ulam raja, pokok beko, poko jagung bru anak2 lagi....dn mcm2 lagi lah...

hehe buah dorian ni dh berbuah..PIL kata dlm bln pose dh masak...yahuuu..boleh ke blik time pose ni..mmm...

buah setor (manggis) pon dlm bulan pose..buah ni de kat rumah atok nenek..rumah PIL xder..tp xper rumah dorg sbrg jln je...:p...



ni view blkg bilik aku...kan meriah..bukak je tgkp hijooo..baek sket mata aku yg xbrp nk sehat ni....


ok tamat d sni...next n3..will be coming soon...tq..:d
4 Responses
  1. Jasfyra Says:

    semangat cerita psl kelantan nyah..
    eh entry lps yg ko cita psl signboard jawi tu kan, aku mula2 tgk gambar si farah fauzana pakai tudung tu aku gelak jap..lg mawi pakai kopiah,vanida imran pakai tudung..hehee.kt kelantan je ada weh...kan??
    tang tulisan jawi tu pun kt kelantan je ada..ngan brunei..depa pun mengutamakan tulisan jawi


  2. LeenA Says:

    ekeke...semagt lah..tp bukan slalu kan???

    2lah tulisan jawi tuh mn de tmpt laen dlm serata mesia ni...brunei aku xpernh pegi...tp klu dorg wat tulisan jawi gak..rse nye xheran..sbb agama dorg kuat jugak kan???