- Leena -

semlm sambil aku ke klinik...aku singgah ke 7e...nk beli plaster mulanye...tp sebagai bhn riadah aku beli mingguan wanita..sbb aku mmg suka baca majalh ni...

wpon aku pernah post 1 topik mengenai mandi...tp apasalahnye klu aku share lagi 1 info ttg mandi kan???

dlm edisi kali ini...aku de baca part ttg mandi @ pe ntah tajuk utama nye..lupe sudey...tp pd aku info ini 1 benda baru n baek utk kesihatan...


MANDI DAN TATACARA NYE...

1) knape kte perlu kerap mandi???

==== salah 1 faktor yg boleh menghilangkan stres
==== meredakan kemarahan
==== melegakan sgl otot2, urat2 yang telah bekerja seharian....
terutamanye...pd mereka yg slalu berhadapan dgn komputer..bukan je penat
bdn...tp yg paling penat adalah mata dan otak
==== mandi juga boleh menghilangkan kesan2 kotoran, kuman2, habok2...
slps seharian bekerja... ini lebey pd mereka yg bekerja d luar berhadapan dgn
udara2 luar..


2) sekurang2 nye kte perlu mandi 2 kali sehari...lebey pon xpa...lagi baek...


3) mandi sebaeknye adalh di waktu pagi......waktu nk pegi kije 2 lah kan..sbb pe???sbb kte maseh fresh...


4) mandi yang betol adalah bagaimana???

==== dlukan kaki kanan, kemudian kaki kiri naek keatas....dan kemudian tgn kanan,
kiri dan trus 1 bdn...


5) knpe perlu d mula kan dgn kaki??????

==== sbb kaki sarat dgn sgl urat saraf....supaya kaki tidak terkejut....dan utk
mengelakkan saket jantung haruslah di mulakan dgn kaki dahulu ( part ni
hubby i yang bitau sbb i xtau..dia yg ckp...ehehe...dan dia mengikut
kaedah benar dan betol...)
==== dan lebey afdal utk umat Islam...sblm dan sesudah mandi sunat kan mengambil
wudhuk...

6) lebey baek adalah mandi bunga2 an...mandi air panas...rendam kaki lelama skali...uhh..best tuh...



selamat membaca.....


*** klu de info yg slh...btolkan lah..tp rsenye btol...





2 Responses
  1. Jasfyra Says:

    ko saje je nk nyusahkan idup aku kan??hahahahaha..nanti aku wat ek


  2. - Leena - Says:

    mn de nyusahkan sayang...sbb aku tgk suka no menjawab tag....hahaha aku bg lers...