- Leena -

Semlm aku dpt MC...sbb ape?????

sbb aku p klinik..tapak kaki aku kene ketuat...aku dok korek2...smpi berdarah..plak tuh bwk berjln kat habok2...kuman masuk..trus bernanah...





tp kaki aku blom heavy gini...doc kata CORNS...ntoh ler..dia pon ala mamai je...tersangap2 ble aku jpe....


tp aku de tye knpe jd mcm nie???

japnnye adalh..sbb kaki kte d beri tekanan yang kuat...d sebabkan kte berdiri, bergerak...dan penggunaan kaki sgt maksimum,,,

dan pd 1 part darah tdk melalui kawasan yg terkena warts @ corns i2.....so jd lah ia begini...




Treatmentnye...

1) doc bg aku ubat cream utk d sapu 3 kali sehri...dan perlu di balut..doc suh aku balut dgn plastik..eii buruk bnor balut dgn plastik...

aku tye ler..pki plaster bley x???dia jwb bley...den aku guna facial cotton dan ditutupi dgn plaster...

hehe pandaikan...ahaha..

2) doc kata klu treatment lebey wawal utk cegah..dia kata bley guna lotion...tp amik mase yg lama utk hilang...klu slalu wat..insyaAllah...

and warts @ corns @ dlm melayu nye adalah ketuat...akan terjadi smula...


Treatmentnye...

1) aku rse kene cabut sampi akar lah kan...bak kata ayu...mmg saket..tp cabot je..ggrrr..gerun mak nyah

2) n kte perlulah..slalu mengurut kaki kte agar perjlanan drh kte berjln dgn lebey lancar...
0 Responses